13 آبان 1398

برگزاری دومین جشنواره اتیسم

طیبه رفیعی‎پور، معاون روابط عمومی بنیاد امور بیماری‎های خاص در باره برگزاری دومین جشنواره اتیسم گفت: «در این جشنواره  علاوه بر انجمن های فعال در حوزه اتیسم، سازمان بهزیستی کشور و آموزش و پرورش استان‎های تهران و البرز نیز مشارکت خواهند داشت».

رفیعی پور با بیان اینکه به هر یک از انجمن‎هایی که در برگزاری این جشنواره مشارکت می‎کنند غرفه‎ای برای ارائه توانمندی افراد دارای اختلال اتیسم داده خواهد شد، گفت: « اتاقی برای ارائه مشاوره از سوی ی توسط متخصص مغز و اعصاب کودکان، روانپزشک و روانشناس به خانواده‎ها در این جشنواره در نظر گرفته شده است».

رفیعی‎پور گفت: «از تمامی خانواده‎های که دارای کودکان اختلال طیف‎های مختلف اتیسم هستند، معلمان مدارس، مربیان، انجمن‎های فعال در حوزه اتیسم و عموم مردم علاقه‎مند دعوت می‎شود تا در این جشنواره به صورت رایگان حضور به هم رسانند و متنی را در قالب «دل‎نوشته» در خصوص اتیسم آماده و در این جشنواره قرائت کنند. پس از این جشنواره دل‎نوشته‎ها در قالب یک کتاب از سوی بنیاد امور بیماری‎های خاص منتشر خواهد شد».

او با بیان اینکه در هفته اول شهریور امسال، نخستین جشنواره اتیسم با موضوع «درک تفاوت‎ها» با هدف انگ‎زدایی از کودکان و خانواده‎های طیف اتیسم  برگزار شده بود، گفت: «با استقبال خوبی که از سوی مردم و خانواده‎های دارای کودکان اختلال طیف اتیسم و انجمن‎های فعال در این حوزه و همیاری سازمان بهزیستی و آموزش پرورش استثنایی کشور شد، بنیاد امور بیماری‎های خاص تصمیم گرفت تا با برگزاری جشنواره دوم، قدم‎های بلندتری را در امر اطلاع‎رسانی و آگاه‎سازی عموم جامعه درباره اتیسم بردارد و با بیان تفاوت‎های و مشکلات این کودکان، آنها را برای زندگی در جامعه آماده سازد. چالش‎ها و ناآگاهی‎های عمومی که بعضا باعث می‎شود، خانواده‎های کودکان اختلال طیف اتیسم منزوی شوند و در جامعه و حتی محیط‎های دوستانه و خویشاندی، از ترس قضاوت‎های ناروا، حاضر نشوند».

این جشنواره با برگزاری برنامه های مفرحی از سوی هنرمندان کشور برای کودکان و خانواده‎های اتیسم همراه خواهد بود.

این جشنواره  روز شنبه ۲۵ آبان ماه ساعت ۱۳:۳۰ در مرکز همایش‌های بین المللی رایزن در منطقه نیاوران، محله کاشانک تهران برگزار خواهد شد.

شماره حساب سیبا بانک ملی
0110103434000
واریز کمک های مردمی
100 مطب دیابتی
تازه ترین اخبار خاص‌پرس