27 بهمن 1399

برنامه زنده آموزشی آشنایی با دستگاه A1C meter برگزار شد

در راستای سلسله برنامه های آموزشی پزشکان که از سوی واحد ۱۰۰ مطب دیابتی بنیاد امور بیماریهای خاص برنامه ریزی و تنظیم می گردد، برنامه لايو اينستاگرامي روز يكشنبه مورخ 99/11/26  با موضوع آشنایی با دستگاه A1C meter در صفحه پزشكان صد مطب دیابتی برگزار گردید. سخنرانان این لايو جناب مهندس میرزا)مدیر عامل شرکت مدیسا نوین پایش و زیر مجموعه سلامت خانواده خسرو مدیسا طب )، مهندس چمنی( مدیر محصول شرکت مدیسا نوین پایش) و جناب آقای دکتر علی خانی بودند، که در رابطه با دستگاه A1C meter  برگزار گردید. در ابتدا مهندس میرزا در رابطه با دیابت صحبت نمودند که که نوعی بیماری مزمن است که در آن بدن نمی‌تواند از گلوکز استفاده و یا آن را ذخیره کند. گلوکز نوعی قند است که اگر در خون جمع شود، باعث بالا رفتن قند خون می‌شود و ادامه دادند که به وسیله ی دستگاه A1C meter ، تشخیص زودهنگام و درمان به موقع از عوارض بیماری دیابت جلوگیری خواهد شد.

سپس مهندس چمنی در رابطه با نحوه ی نصب دستگاه ، چگونگی انجام  تست و کمک به تشخیص دیابت توضیحاتی دادندکه تست A1C نوعی تست خون برای افراد دارای دیابت نوع دو و پیش دیابتی ها است. در این تست میزان گلوکز متصل به هموگلوبین اندازه گیری می شود و قند خون شما را در مدت سه ماه گذشته اندازه گیری می کند زیرا گلبول های قرمز خون فقط سه ماه عمر می کنند.

شایان ذکر است این دستگاه با هماهنگی بنیاد در حال حاضر در مطب های پزشکان عضو 1100 مطب دیابتی نصب می گردد. بینندگان این برنامه آنلاین  77 نفر از پزشکان صد مطب دیابتی بودند.

بنیاد امور بیماری های خاص

@cffsd

شماره حساب سیبا بانک ملی
0110103434000
واریز کمک های مردمی
100 مطب دیابتی
تازه ترین اخبار خاص‌پرس